';

Inici >Treking pel regne del Mustang (Nepal)

Treking pel regne del Mustang (Nepal)

Dia 1 i 2 d’agost 2019 Barcelona-Istambul-Katmandú

A 2/4 de 8 del matí ens porten a l’aeroport, facturem les bosses i passem els controls de seguretat. El nostre vol surt amb una hora de retard, fem el transfer a Istambul i per sort tenim temps de marge i no ens cal còrrer. Tornem a sortir amb retard d’Istambul i quan aterrem tenim tot el xou de la Visa, per pagar-la i per que no s’aclaren en quina cua hem de fer.

Recollim les nostres bosses i sortim de l’aeroport i oh sorpresa.. no ens espera ningú, però passada una estona apareix el Tikka, el nostre guia, amb un somriure d’orella a orella i ens diu que hem sortit molt ràpid.

Ens porten a l’hotel Thamel i fem una xerradeta amb en Tikka i Chudamani que serà el guia que ens acompanyarà a fer el trekking pel Mustang.

Desprès ens acompanya fins a la plaça Durbar i fem una inmersió ràpida al caos de Katmandú, molta gent, cotxes, motos i bicicletes, gossos, micos etz.

La plaça Durbar està molt malmesa pel terratrèmol del 2015. Actualment està en reconstrucció però van molt lents.

Dia 3 d’agost Katmandú

Dia de visita als diferents monestirs hinduistes i budistes.

Dia 4 d’agost Katmandú-Pokhara

Avui anem en cotxe a Pokhara. Ens han dit que son unes 7 hores. Realment ho van ser doncs hi ha molt trànsit i només hi ha un carril per banda i molt camions que fan molt complicada la marxa.

Dia 5 d’agost Pokhara-Tomsom

S’ha passat tota la nit plovent, i a les 5,30 quan sortim de l’hotel encara plou i està molt tapat. Quan arribem a l’aeroport ens diuen que tots els vols estan cancel.lats i que si a les 10 no millora el temps i no podem volar i ha la opció d’agafar un 4×4 per arribar a Jomson però son 9 hores de tortura.

I sorpresa quan veiem el nostre guia pesar els petates que embarcarem i sembla que finalment volarem. A les 10,30 sortim en direcció a Jomsom, és un vol de 18 minuts amb uns viratges espectaculars a l’hora d’aterrar. Dinem a Jomson i desprès comencem a caminar per una pista pel marge esquerra del riu Kali Gandaki. Les vistes son espectaculars per la grandiositat de la vall i els contrastos de colors i finalment desprès de 2 hores i mitja i 10,5 qms arribem a Kagbeni i just a l’entrada es troba el lodge Annapurna que és on passarem la nit. Es un lodge amb unes vistes espectaculars.

Desprès d’instal.lar-nos fem una visita al monestir budista i fem un tomb pel poble.

Dia 6 d’agost Kagbeni-Chhuksang 12,2 qms. 2.836 mts.

Comencem amb les rutines diaries de fer el petate,esmorzar i tot seguir posar-nos en marxa. Avui només sortir del poble tenim una bona pujada que ens recorda que estem a 2.800 mts.

Enllacem amb la pista que ressegueix el marge esquerra del Kali Gandaki, el paisatge es torna cada cop més àrid i resec.

Fem un parell de parades per reposar, aquesta pista sembla no tenir fi i els quilòmetres es deixen sentir però finalment arribem a Chhuksang, deixem els petates i a dinar. A la tarda panxing total amb una bona dutxa, tot un luxe.

Dia 7 d’agost Chhuksang-Samar 11,1 qms. 3.628 mts.

Avui tot just abans d’esmorzar, el guia ens presenta el que fins l’any 2008 era el Rei del Mustang.

A les 8 ens posem en marxa,creuem el poble per trobar la pista i uns quilòmetres més endavant fem drecera per arribar a un poble i des d’aquest punt la pujada és constant, sort que les vistes són espectaculars. Continuem pujant i la forta calor ens fa aturar-nos una estona per tornar a pujar fins que trobem una forta baixada que ens fa perdre tot el desnivell que hem pujat. El recorregut és un constant de pujades i baixades que finalment ens portarà al poble de Samar. Avui passem el primer pont tibetà molt llarg i amb una bona timba.

Avui el lodge és totalment autèntic

Dia 8 d’agost Samar-Syangbochen 15,8 qms. 3.800 mts.

Avui és el primer dia que no fem ni un metre de pista, pugem un parell de coll per sobre del 3.800 mts, la putada és que no tenim ni un respir de sender pla. Visitem la cova de Chungsi, lloc de peregrinació budista, on diuen que va estar meditant Buda, trobem molta gent del país i fem una ofrena molt sentida, desprès ens rep el lama Tyanboche i ens posa una cata a tots dos.

Fins el poble de Syangbochen és tot pujada i la forta calor fa que ens costi arribar-hi.

Avui també el paisatge és espectacular i la baixada del primer coll llarguíssima. Veiem molts voltors i gralles.

Dia 9 d’agost Syangbochen-Dhakmar 15,3 qms. 3.978 mts.

Tot just abans de sortir es posa a ploure i ens esperem una estoneta que pari. El camí va pujant sense respir i abans d’arribar al coll Soile Zaite Pass ens trobem a l’expedició de Kora i uns holandesos companys aquests dies en els lodges. Desprès d’una forta baixada arribem al poble ón dinarem, per cert molt bé.

Desprès de dinar continuem la marxa, el lloc és molt bonic amb molts arbres i un torrent d’aigües braves fantàstic. Tornem a pujar un altre coll, les vistes són espectacular sobretot quan som d’alt ens apareixen unes muntanyes de color vermellós òn la erosió dibuixa mil formes. Baixem fins al fons de la vall que ens apareix verda i frondosa i l’anem remontant fins arribar al poble. El lodge d’avui és molt precari.

Dia 10 d’agost Dhakmar-Lomanthang 17,1 qms. 4.300 qms.

Avui ens llevem molt d’hora a les 5,45 del matí, sembla que el fet d’haver de pujar dos colls de més de 4000 mts ha fet el canvi d’horari. A l’hora d’esmorzar em tingut una mala experiència doncs hem estat envoltats de guies locals i entre xerrupades i gargalls la Isabel ha agafat l’esmorzar i ha tocat el dos . Ja sabem que per ells és normal però nosaltres no estem acostumats.

Només sortir del lodge el camí puja de valent, fem petites aturades. De lluny veiem una dona del país que sembla que porti una moto sota les faldilles doncs puja molt ràpid. Quan arriba a l’alçada de la Isabel li fot un parell de cops al cul i li diu alguna cosa en nepalés que no entenem però esclatem a riure.

Arribem al coll Zoi-la Pass de 4.100 mts, les vistes són espectaculars . Ara toca baixar fins Ghar Gompa, que és un monestir òn hi ha una gentada impressionat. Entrem al Gompa i hi ha monjos llegint textes tibetans i hi ha gent fent ofrenes.

Desprès el guia ens porta a dinar en una tenda menjador òn som els únics occidentals i mengem un bon plat d’arròs.

Desprès de dinar tornem-hi, ara toca pujar al Choku-la Pass de 4.300 mts que és el sostre del trek.

El camí puja suaument però es fa molt llarg i va fent contra-colls i finalment arribem al coll amb la pluja que ens empaita. Ara tenim 6 quilòmetres de baixada suau però es fa llarguíssima abans no arribem al poble. Per sort fem una bona dutxa.

Dia 11 d’agost Lomanthang 6 qms.

Matí de descans actiu. Anem fins a un xorten i a les restes d’un castell. La vista de 360 graus és molt bonica.

A la tarda tot just desprès de dinar anem a visitar el Gompa Thupchen, que és un centre d’ensenya-

ment budista òn hi han molts nens estudiant. Totes les Gompes son molt sorprenents però podrien millorar molt amb una bona il.luminació i neteja.

Fem un vol pel poble i unes compres i tornem al lodge a sopar i dormir.

Dia 12 d’agost Lomanthang-Charang-Ghami 22.2 qms. 3.900 mts.

Avui només sortir del lodge pugem un coll i fem una petita aturada per veure les vistes, com sempre molt espectaculars, desprès molts quilòmetres de pista generalment de baixada, passem aprop d’un campament militar i continuem baixant fins al poble de Charang. Deixem la pista i per un corriol molt trencat baixem fins a creuar el riu per tornar a pujar fins al poble per una forta pujada on dinem a cala germana del rei.

Desprès de dinar continuem la marxa i la pista va pujant i pujant amb un fort sol i per postres a la Isabel li entra sorra a l’ull per una forta ventada. L’ull li fa molt mal i finalment el guia fa aturar el nostre portador per buscar el botiquin on portem unes gotes d’aigua de mar que no solucionen el problema.

Arribem al coll i ara si que la pista baixa fins al poble de Ghami i abans d’arribar-hi el guia ens fa aturar en un centre de salut molt precari on una metgessa li mira l’ull, amb el mòbil, i li diu que no hi i veu res però li dona unes gotes desinfectants.

Arribem al poble de Ghami, cansats, preocupats pel tema de l’ull i per la quilometrada a més de 3.500 mts.

Dia 13 d’agost Ghami-Syangbochen 11,5 qms. 4.018 mts.

Sembla que l’ull de la Isabel millora, recollim els petates i anem al menjador per esmorzar. Tornem a tenir un canvi d’impressions pel recorregut però ell només riu.

Sortim una mica més tard que els altres dies, també repetim itinerari fins a Syangbochen, la Isabel recorda la primera part fins al coll i el Joan recorda la segona part. També fem força pista i un puja i baixa constant i la pluja empaitant-nos.

Dia 14 d’agost Syangbochen-Chhuksang 19,5 qms. 3.950 mts.

Desprès de ploure tota la nit, no cal dir el fangueig que hi ha a la pista i més a les excavadores treballant. Un parell de vegades les hem d’aturar per poder passar.

Només sortir del lodge la pista puja de valent fins a un coll, el fangueig és impressionant i quan arribem al coll la pista baixa en picat. Arribem al petit poble de Vena i fem una parada per menjar uns ganyips mentre un nen s’apropa i la Isabel li dona unes avellanes i un tros de barreta energètica. El somriure d’aquest nen no te preu.

Ara toca pujar per un sender i que desprès de creuar dos torrents arribem al poble de Samar on dinem. Durant el dinar fem petar la xerrada amb un parell de catalans que tot just comencen el trek.

Desprès de dinar continuem la marxa baixant fins creuar el torrent i com és natural tornem a pujar fins arribar al poble de Ghyakar, creuem el poble, que és molt bonic, i tornem a arribar al pont tibetà que ja havíem passat anteriorment, que és molt llarg, i fa molt caguen.Ara toca pista i més pista fins el poble de Chaile, aquí bufa un vent molt fort. Creuem el riu Kali Gandaki i fem pista fins a Chhuksang.

Dia 15 d’agost Chhuksang-Muktinath 16,8 qms. 4020 mts.

Avui ens posem en marxa abans de les 8 del matí doncs segons el guia la jornada serà llarga.

Sortim del lodge i la pista ja puja, fem petites dreceres per guanyar metres a la pista, passem per diferents poblets, tots amb les terres de conreu ben verdes, el contrast és molt bonic, finalment la pista queda tallada i continuem pujant per un sender fins a un altiplà òn fem una petita parada per reposar i gaudir de les vistes i colors de les diferents muntanyes. Ara tenim un tram força llarg però puja més sostingut i el nostre guia s’atura a parlar amb un pastor que vigila les cabres que les te en l’altra vertent. Deixem el pastor i el sender puja molt dret i en alguns trams és molt estret i amb un penjat important. Per fi veiem el coll Zoi-la encara força lluny però pas a pas hi arribem finalment.Hem fet un desnivell de 1.100 mts.

Des del coll ja es veu el poble de Muktinath però encara ens queden més de 6 qms de baixada que es fa molt llarga i no hi acabem d’arribar mai. Per postres es posa a ploure però ja ens queda només la pujada final per arribar al poble.

En arribar veiem que hi ha una festa i molta gent doncs fan curses de cavalls i danses tradicionals.

Muktinath és un poble més “modern” que els altres però no ens agrada gens, els edificis són mes grans però sense cap gràcia.

Dia 16 d’agost Muktinath

Desprès d’esmorzar anem a visitar diferents gompes tan budistes com hinduistes que estan dins del mateix espai.

El nostre guia aprofita per fer diferents rituals budistes. També gaudim de la visió del Dhaulagiri que encara no havíem pogut veure.

Tornem a l’hotel i el nostre guia ens diu que baixarem fins a Jomsom amb 4×4. Son 45′ de sotracs.

Tarda de relax i esperem poder volar demà a Pohkara.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *